Desarrollo de competencias

resolver problemas y comunicar con efectividad en química

Authors

  • Cristina Rodríguez Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas Ingeniería y Agrimensura. Argentina.
  • Mabel Santoro Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas Ingeniería y Agrimensura. Argentina.
  • Juliana Huergo Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas Ingeniería y Agrimensura. Argentina.
  • Verónica Relling Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas Ingeniería y Agrimensura. Argentina.
  • Lucía Imhoff Universidad Nacional de Rosario. Facultad de Ciencias Exactas Ingeniería y Agrimensura. Argentina.

Keywords:

chemistry, effective communication, competence development

Abstract

The Chemistry course in FCEIA of UNR aims to get students to acquire skills and abilities to contribute to the development of generic and specific skills of the non-chemical engineer. We describe abilities when entering and at the end of the Chemistry courses of 2015, referring to the resolution of problems and to the expression of the justification of procedures and results as a signal of effective communication of such resolution. We show a modest advance with respect to the beginning of the course, but we continue to detect important weaknesses in the learning that, far from being significant, seem to be of memory and not valid for the accreditation of the subject.

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Published

2022-11-30

How to Cite

Rodríguez, C., Santoro, M., Huergo, J., Relling, V., & Imhoff, L. (2022). Desarrollo de competencias: resolver problemas y comunicar con efectividad en química. Revista Argentina De ingeniería, 20, 89–96. Retrieved from https://radi.org.ar/index.php/radi/article/view/124

Issue

Section

ARTÍCULOS